Jin Yóga

Jin Yóga

Jin jóga je zaměřena především na části našeho těla ležící blíže středu, konkrétně kosti a pojivové tkáně nad koleny a pod pupkem. Na rozdíl od svalů, které jsou více yang části našeho těla – ty které mají rády pohyb a opakování – pojivová tkáň potřebuje přístup z jin strany, přístup tichého přijetí. Jin jóga je zaměřena na pojivovou tkáň v kloubech, zvyšují pohyblivost a ohebnost páteře, kyčlí a ramen. Uvolnění těla během této doby působí na šlachy a vazy, v neposlední řadě zvyšuje tok energie v těle, tzv. prany.

Pozice jsou všechny praktikovány na zemi a v každé se zůstává delší dobu, obvykle 3 – 5 minut, abychom dokázali v klidu a velmi jemně uvolňovat svaly v částech těla, na kterých chceme pracovat. Jin jóga je doporučena těm, kteří již nějakou zkušenost s jógou mají. Setrvání po tak dlouhou může být pro začátečníky náročné. Přináší však uvolňování ztuhlosti nejen na fyzické úrovni, ale otvírá prostor též k emoční očistě. Mezi pozitivní účinky patří též prožitek hluboké relaxace, pokojné mysli a obnova proudění životodárné energie.