Hormonální jóga v těhotenství

My ženy máme v různých obdobích života větší či menší potřebu zaměřovat se na zdravý životní styl (některé z nás jej pojaly dokonce jako celoživotního průvodce).

Jedním z takových období bývá období těhotenství, kdy nosíme pod srdcem vytoužené miminko a chceme mu dát to nejlepší, co můžeme.

Někdy mohou být ale i velmi chvályhodné pohnutky v zásadě nevhodné až škodlivé.

Pokud cvičíte jógu pravidelně, není obvykle potřeba s cvičením přestávat. Vhodné je (dle aktuální kondice a zdravotní situace) tlumit silové a příliš dynamické prvky a nahradit je naopak uvolňovacími a relaxačními technikami.

Pokud se rozhodnete s jógou začít v době těhotenství, určitě to není špatně. První trimestr však dopřejte sobě i svému miminku klid, abyste se se svým „jiným stavem“ sžila. Jde o velmi křehké období, kdy by měla být žena co nejvíce v klidu, a být vnímavá ke všem změnám, které přicházejí. Druhý a třetí trimestr je naopak pro jógu velmi vhodný. Dnes existuje již řada kurzů gravid jógy, kde Vám lektorka vysvětlí veškeré pozice tak, aby byly bezpečné Vám i Vašemu miminku.

Hormonální jóga je však trochu jiná „káva“. Cvičení hormonální jógy Vám může k vytouženému miminku dopomoci. Jakmile však otěhotníte, ruce od ní pryč.

Některé techniky, které se v hormonální józe používají, jsou velmi účinné na aktivaci vaječníků, zároveň mohou být ale příliš razantní na křehký plod ve Vaší děloze a způsobit tak i jeho vypuzení.

Pokud jste ve fázi přípravy na těhotenství, podívejte se na aktuální kurzy zde:

https://dharmajoga.cz/contacts/

No Comments Yet.

Leave a comment

You must be Logged in to post a comment.