Jóga a otěhotnění

Lékařská věda stále ještě neumí vysvětlit mnoho aspektů souvisejících s plodností. Výzkumy uvádějí, že zhruba u 20 procent případů není jasné, proč se otěhotnění nedaří.

Co však lékařská věda připouští je fakt, že stres zvyšuje riziko potíží s početím. Čím dál tím větší množství lékařů v takových případech doporučí právě jógu, která má řadu účinných technik, jak se stresem bojovat.

Propojenost plodnosti a stresu je velmi komplexní. Významnou roli tu hraje hormon, který se nazývá kortizol, tzv. stresový hormon.

Náš životní styl přináší přemíru stresu a s tím i přemíru produkce tohoto hormonu. Tělo se nachází v neustálém napětí a nemá dostatek energie. Pak se může lehce stát, že začne omezovat systémy, které bezprostředně nepotřebuje k přežití. Jedním z nich je i systém reprodukční. Produkce hormonů, které se podílejí na početí nového života, se dostává do nerovnováhy a tím se šance na otěhotnění významně snižují.

Oproti tomu nízká hladina stresu a pozitivní naladění šance na otěhotnění zvyšují. Jóga je obecně velmi přínosná pro ty, kteří trpí úzkostmi a obavami. A právě ženy, které delší dobu řeší otěhotnění, často takové pocity mívají. Ne každý druh jógy je v těchto případech vhodný.

Vybírat bychom měly mezi styly jógy, které jsou přímo zaměřené na ženskou stránku. Můžete začít kurzem Hormonální jógy či Jin jógy. Případně je možné si najít jiný, ale spíše klidnější, nesilový druh jógy, jako je třeba klasická Hatha jóga.

Jóga přináší řadu benefitů souvisejících s plodností. Pomáhá nám zbavovat se stresu, reguluje správné fungování všech systémů v těle, hormony se díky ní dostávají do rovnováhy. Ale také otevírá kyčle a pánevní oblast a napomáhá k lepšímu prokrvení v této oblasti. Na energetické úrovni pak pomáhá tomu, aby lépe proudila energie v těle.

Pomáhá nám cítit se lépe ve svém těle, porozumět potřebám našeho těla a v neposlední řadě porozumět lépe svému ženství.

No Comments Yet.

Leave a comment

You must be Logged in to post a comment.