JÓGA A PREMENSTRUAČNÍ SYNDROM (PMS)

Jsou mezi námi ženy, pro které období menstruace znamená období jako každé jiné. Nejen, že by už několik dní před příchodem menstruace nejraději nevyjedly celé cukrářství, ale dokonce nemají ani potřebu rozčtvrtit svého partnera za neustálé troušení drobků, ponožek a bůhví čeho dalšího po společném příbytku.

Řadu z nás ale provází nejen tyto ale i méně úsměvné neduhy od bolestí hlavy, napětí prsou, zvýšené citlivosti bradavek, přes akné či svalové křeče. V extrémních případech je menstruace natolik paralyzující, že jsme několik dní v podstatě nepoužitelné a nejraději bychom vůbec nevylezly z postele.

Na vině je hormonální nerovnováha.

Řešení se nabízí hned několik. Pokud se rozhodnete spoléhat na moderní lékařskou vědu, existují řešení od ibuprofenu až po psychofarmaka či sedativa. To je ale trochu extrém, který sebou nese řadu nežádoucích vedlejších účinků.

hormonální jóga a pms

hormonální jóga a pms

Mezi pro tělo přirozenější možnosti patří změna jídelníčku. Vhodné je zařadit mořské ryby, lněná semínka, vlašské ořechy, dýňová semínka či zázvor. Věděli jste, že zázvor má dle lékařských studií dokonce v boji s PMS srovnatelné výsledky jako například ibuprofen?

Na hladinu hormonů má vliv i dostatek spánku, pohybu a míra stresu.

Vhodnou alternativou v boji s PMS je též jóga a ta hormonální zvlášť. Hormonální jóga aktivuje zejména činnost vaječníků, štítné žlázy, nadledvinek a hypofýzy. Zvyšuje hladinu ženských pohlavních hormonů a snižuje intenzitu symptomů PMS na minimum, nebo je zcela odstraňuje.

V neposlední řadě jóga pomáhá odstraňovat stres a deprese. Řada studií řadí jógu na přední místo mezi tělesnými cvičeními v boji s různými druhy úzkostí a depresí. K józe patří také relaxace a řízený dech. Vědomé dýchání aktivuje parasympatický nervový systém, uvolňuje napětí a přináší klid. Vyberte si kurz hormonální jógy ještě dnes.

 

No Comments Yet.

Leave a comment

You must be Logged in to post a comment.